Pārsedzes, monolītā josla un mūrlata

Kopā ar pamatu armatūru tika arī pasūtīta armatūra ar aptverēm priekš pārsedzēm. Toreiz vēl nebiju izdomājis kas un kā, arī aptveres atnāca īsti ne pēc izmēriem. Par to ļoti neuztraucos, jo zināju, ka U blokus taisīšu pats un tad arī pielāgošos kā vajadzēs. Šim darbam tika iegādāts elektriskais motorzāģis. Sakalkulēju, ka sazāģējot pusi no nepieciešamajām logu pārsedzēm, man tas zāģis atmaksāsies. Jaunu mantu vienmēr gribās un kāpēc lai to šādā veidā arī nenopelnītu. Tika sazīmētas zāģēšanas vietas (uztaisīts trafarets) un nu tik varēja ķerties klāt. Darbs nebija no tiem vieglākajiem un nedaudz vajadzēja iesvīst, bet nu divos vakaros viss bija sadarīts. Beigās no zāģa ķēdes praktiski nekas nebija palicis pāri, toties zāģis sveiks un vesels. [varbūt kāds jaunais censonis grib pieteikties šim 3x lietotajam žāģim par kādu labu ciparu?].

Salīmējam blokus vietā, nostiprinam no apakšas kur nu tas ir vajadzīgs

Sienam armatūru. Divām lielajām pārsedzēm es ievietoju papildus 16ā izmēra armatūras stieni apakšējā daļā.

Liekam iekšā 3cm xps un armatūru, lejam pilnu ar gatavo betons-klons maisījumu. Kopā pārsedzēm izgāja 37 lielie maisi. Samērā viegli ir aprēķināt nepieciešamo maisu daudzumu pēc sekojošas formulas- x m3 = 2x tonnas gatavā maisījuma. Tas būs ar nelielu rezervīti.  Piemēram, vajag 0.5m3 betonu, tas būs 1t (25 maisi) gatavā maisījuma.

Veidni monolītajai joslai tika izlemts līmēt no atsevišķām gāzbetona loksnēm, nevis zāģēt tradicionālos U blokus. Tika noīrēts gāzbetona lentzāģis un vienā vakarā sazāģēts viss nepieciešamais daudzums visam perimetram. Šī bija mana izcilākā ideja visā gāzbetona līmēšanas periodā, jo zāģēšana notiek kā pa sviestu un fizisks spēks vispār nebija jāpieliek, atgriezumi nepaliek vispār nekādi un turklāt var sazāģēt pilnīgi visus mūrēšanas laikā sakrājušos atgriezumus. Tā kā man mazākā borta mala bija 4.5cm plata, es sazāģēju bortiņos pilnīgi visus liekos atgriezumus, kas bija kaut 1mm platāki par 4.5cm. Citos būvniecības blogu ierakstos gāzbetona lielais atriezumu procents bija minēts kā viens no lielākiem tā mīnusiem. Ar šādu mahināciju domāju ka gāzbetons pamatīgi iekabina pārējiem konstruktīvajiem materiāliem.

Tālāk tika pielīmēts ārējais borts un tam klāt pielīmēts 3cm xps. Iekšējo bortu līmēju tikai pēc armatūras salikšanas/sasiešanas.

Stūros iemānīju 8gb iepriekš saliektos leņķus, kas bija palikuši pāri no pamatu būvniecības.

Ārējais borts 7.5cn, iekšējais 4.5cm

IMG-20190731-WA0000

Sapildam visu ar betons-klons gatavo maisījumu. Šeit aizgāja kādi 67 maisi. Divatā tikām galā kādās 4.5h. Ļoti palīdzēja manas paštaisītās stalažas apkārt visam perimetram.

Mūrlatu stiprināju uz 12ā izmēra vītņstieņiem, caurumus urbu ar 14mm spalvurbi. Zem mūrlatas hidroizolācija un divas kārtas ruberoīda. Starp ruberoīdu un mūrlatu sapūtu montāžas līmi (putas). Nezinu vai pareizi darīju, bet nu tomēr mūrlata nav ideāla un galīgi negribējās atstāt tādu nelielu gaisa spraugu apkārt perimetram.

 

Šis ieraksts tika publicēts Uncategorized. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

4 Responses to Pārsedzes, monolītā josla un mūrlata

  1. Ivars saka:

    Zāģēji ar ķēžu eļļu vai bez?

    Patīk

    • Gertners saka:

      Ar, bildē pie zāģa var redzēt kanniņu, bet beigās no ķēdes praktiski nekas nebija palicis pāri un līdz ar to uz beigām bija 3x grūtāk zāģēt kā sākumā! Ja otreiz tā darītu tad noteikti paņemtu pāris vecas ķēdes rezervē.

      Patīk

Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s