Ceļa projekts

Mans zemes gabals atrodās 100m gara servitūta ceļa galā. Pirms z/g iegādes tika nokārtotas visas formalitātes saistībā ar šo ceļu- tas tika ierakstīts zemes grāmātās kā apgrūtinājums un tas, ka ceļš kalpo manam noskatītam z/g. Realitātē skats bija šāds:

20170627_191849

n-tos gadus stāv pagaidu ceļš, kuram noņemta tikai auglīgā zemes daļa. Pie sevis nodomāju, ka nu jau viss ir oficiāli nokārtots un atliek tik uzbērt pāris kravas šķembu un viss būs pa samuko. Pēc zemes iegādes aizeju uz būvvaldi un izstāstu savu ideju un tur pat uz vietas aplaužos. Izrādās arī šādam privātas lietošanas un uz privātas zemes atrodošamies ceļam ir nepieciešams ceļa projekts. Servitūts un viss ap to saistītais pilnīgi neko nenozīmē.

Sāku taisīt mazu cenu aptauju ceļu projektiem. Izsūtot kādus 10 epastus, saņemu atbildi no kādiem četriem: 2950eur bez pvn; 3900eur bez pvn; 2121.8eur bez pvn un tad viens aptuvens piedāvājums pa 800eur bez pvn. Mana pirmā reakcija- PAR KO? Par ko tādas summas par divu līniju iezīmēšanu topo kartē un grants ceļa pīrāga uzzīmēšanu? Šo atbildi man sniedza viens no kosmonautiem atsūtot detalizētāku tāmi:

tame

Man patīk sajā tāmē gala summas precizitāte līdz vienam centam- tas tiešām iespārda. Šeit jau kļūst nedaudz skaidrs, kur rodās visas tās uzpūstās cenas. Iešāvās prātā doma, ka es varētu iet pie viņiem pastrādāt par printētāju.

Saņēmos un aizsūtīju vēl vesalai kaudzei tāmes pieprasījumu. No visiem kādi 90% nemaz neatbildēja, 5% teica, ka nav laika vai ar tik maziem projektiem nenodarbojās un kādi 5% piedāvāja ko līdzīgu. Tikai tīras nejaušības rezultātā, kāds pārsūtīja manu vēstuli kādam, kam vēl nav diploms (bet tūlīt būs) un esot ar mieru projektu par 400eur uzrakstīt. Tā ir 11.8 reizes mazāka summa nekā manam rekordistam 3900eur (4719 ar pvn).

Gala rezultātā tiku pie diviem dārgiem un nevienam nevajadzīgiem zīmējumiem.

1test2test

 

Es tā nedaudz tomēr brīnos, kāpēc neviens cits bloga rakstītājs un ceļa taisītājs nav saskāries ar ko līdzīgu. Vai citur būvvalde piever acis uz to?

Nākamā problēma sākās ar to, ka būvatļauju var izsniegt tikai tad, ja mērnieks ir sastādījis aktu par ceļa asu nospraušanu un šo procesu (nospraustās asis jeb koordinātas) savadījis sistēmā. Šis pasākums arī maksā naudu un manuprāt ir tik pat lieks kā pats ceļa projekts.

Šis ieraksts tika publicēts Uncategorized. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

15 Responses to Ceļa projekts

  1. Ernests saka:

    Citiem pietiek genplana ar iezimetu aptuvenu cela marstrutu un izbuvesanu komplekta ar maju 🙂
    Savukart skembas uz norakta cela visi bet tāpat.

    Publicējis 1 person

  2. Kaspars saka:

    Šitā jau var visu naudu papīros notērēt un ceļam pietrūks.. Ģeotekstilu gan iesaku tomēr ieklāt. Beigās priecāsies ka 50T brauks pa virsu pīpēdamas.

    Patīk

  3. Ivars saka:

    Sveiks.
    Būvvalde neļāva ceļu iekļaut mājas projekta sastāvā?
    Šo ceļu izmantos arī tie divi kaimiņi?

    Patīk

  4. Ivars saka:

    Kas tev pa grunti ir šobrīd zem ceļa?

    Patīk

  5. Ivars saka:

    Būvasu reģistrācija datu uzturētājā nav dārgs pasākums. MDC tas maksā 12 Eur

    http://www.mdc.lv/index/2

    Patīk

  6. Ja pareizi saprotu, tad minerālmateriālu maisījums ir parastā šķemba (lielāka frakcija apakšā, mazāka augšā)?

    Patīk

  7. Māris saka:

    Gertner, vai vari atsūtīt ceļu projektētāja kontaktus. Būšu ļoti pateicīgs.

    Patīk

Atbildēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s